IVANA PEGAN
TI KOJA IMAŠ OČI POŽUDNIJE OD MOJIH

Nedjelja, 24.11. 12.00 h, LIBERTINA
Ti koja imaš oči požudnije od mojih, 2021.
Audio rad “Ti koja imaš oči požudnije od mojih”, baziran je na istoimenoj kratkoj priči autorice, i zamišljen kao izvedba u 3 glasa.
Započinje naracijom, najprije kolodvora a zatim vlaka i ocrtava ženski lik u klasičnoj epskoj tehnici pripovijedanja smještajući ga u određeni kronotop puta.
U ovom radu istražuje se koncept fabulativnog pisanja, kompozicijski ga razlažući u dva glasa, vanjski i unutarnji i kroz njih miješajući točke gledišta, poentirajući s trećim glasom.
Koristeći treće lice autorica poseže za realističkim pripovijedanjem i tako određuje polazišnu točku i na neki način postavlja granice rada da bi ga zatim razbila: uvodeći drugi glas i novu točku gledišta posežući za tehnikom unutarnjeg monologa i minuciozne introspekcije te poentirajući na kraju trećim glasom i novom perspektivom.
Izmjenjujući glasove postiže ritam putovanja i izmjene percepcije koja je kompozicijski podržana i toponimskim odrednicama relacije kojom vlak prolazi. U toj perspektivi u priču uvodi povijesno geografske reference i utiskuje u kronotop dodana značenja.
Izmjenom lica i glasa gradi fabulu po načelu što je dalje bilo ali i retrospektivnim digresijama. Unutarnji i vanjski glas izmjenjuju se, izviru i poniru jedan u drugoga, na taj način autorica u tekst upisuje više razina značenja. Koristeći se intertekstualnošću, citiranjem ( Dubravka Ugrešić, Vesna Parun) i već spomenutim toponimskim određenjima širi domenu tzv. intimističke proze koja će u izvedbenom konceptu proširiti već upisana tekstualna značenja u efekt glasa, šuma, akustike.
Slijedom motiva intimističkog sadržaja uvodi nas u temu erotike i preispitivanja muško ženskog odnosa sa svim potankostima čitave palete emocija koje taj odnos raskrinkavaju do zrnate strukture određenoga, vidljivoga i neodređenoga i nevidljivoga.
Fokus teksta je na preispitivanju svih emotivnih zamki ili usvojenih konvencija u koje odnos upada automatizmom usvojenih konvencija zajedničkog života. Intima, potrebe, zamišljanje, odgovornost, nada, potreba, vezanost i sloboda točke su na kojima autorica gradi postaje sačinjene od teksta bilo da je on pripovjedni (kojima prelazi prostorno vremenske destinacije) ili monološki ( kojim sondira dubinu proživljenih osjećaja i događaja).
Moment sjedinjenja u ljubavnom odnosu, makar bio samo usputna konzumacija ljubavi, autorica postavlja kao točku iz koje izviru nova pitanja preispitivanja ljubavi i odgovornosti, elementarne potrebe za odnosom.
Tekst sretno povezuje elemente univerzalnoga i sveprimjenjujućega s konkretnim i doslovnim, dodiruje tabue, istražuje mogućnosti jezika, strukture, kompozicije i točke gledišta. Ucrtava događaj u motiv putovanja koji se simbolično povezuje s prolaznošću, s privremenošću i neodređenošću jer sve što se događa u vlaku uzrnjavanje je zbilje, umetnuti sadržaj i u sebi nosi proizvoljnost tumačenja.
Rad koristi doslovno zakonitosti eksperimentalne proze postavljajući lik u konkretnu zbilju i puštajući ga djeluje te naprosto bilježeći ono što se dalje zbilo. (Stanislava Nikolić Aras)
Ivana Pegan, radio teatar, 30:21
produkcija: Tkivo
tekst: Ivana Pegan
izvedba: Frane Perišin
režija: Ante Vlahinić
snimanje: Žarko Dragojević
glazba: Who will love me now, PJ Harvey
klavirska izvedba: Ivana Pegan
snimano u Galeriji Otok, ARL, lipanj 2021.
Ivana Pegan ovaj audio rad predstavlja u Lučijevoj Libertini u sklopu programa povodom 35 godina ARL.